REFAKATÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
- Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
- Her hastanın yanında 1 refakatçi bulunabilir, birden fazla refakatçiye izin verilmez. Yönetimden ayrıca izin almak gerekir.
- Servise gelen hasta yakınına refakatçi bilekliği verilir. Refakatçilerin hastanemizde refakatçi olarak bulundukları sürece bilekliklerini takmaları gerekmektedir. Refakatçi bilekliği başkası tarafından kullanılmaz.
- Refakatçi bilekliği, giriş çıkışlarda güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir.
- Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir.
- Refakatçiye refakat bilekliklerini göstermek sureti ile ayrı bir ücret ödemeksizin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri verilir.
- Yoğun bakım ünitelerinde refakatçi bulundurulamaz.
- Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını servis dışına çıkaramaz veya yatağını değiştiremezler.
- Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilir.
- Refakatçiler hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya dışarıdan yiyecek, içecek getirtemezler.
- Refakatçiler hastaya hekim ve hemşirenin bilgisi dışında herhangi bir uygulama yapamaz.
- Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
- Odalarda bulunan eşyaların doğru kullanımından refakatçı sorumludur. Tüm cihazlar (tv, tv kumandası, buzdolabı, hasta yatağı vb) hastane malıdır, dışarı çıkarılamaz. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir.
- Hasta odalarında elektrikli cihazlar (su ısıtıcı vb) bulundurulamaz.
- Refakatçilerin istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler.
- Refakatçiler hastanede tütün, sigara ve alkollü madde kullanamazlar.
- Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidir.
- Refakatçilerin hastalarının taburcu olması durumunda refakatçi bilekliklerini teslim etmeleri gerekmektedir.
BU KURALLAR HASTALARIMIZA DAHA İYİ HİZMET VEREBİLMEK İÇİNDİR. GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİZLE.